مرکز تحقیقاتی استاد
اندیشه در استمرار انسان ،خروج از مسیر حبس و ورود در مسیر رشد می باشد. ابوسعید نیازی هشترودی
درباره وبلاگ


به وبلاگ نقد و اندیشه خوش آمدید
آخرین مطالب

 

این مرکز به همت روحانیون و خیرین شهرستان هشترود و اهالی روستای یاد شده احداث و راه‌اندازی شده است.

حجت ‌الاسلام ابوسعید نیازی، مدیر واحد تحقیقاتی یادشده درباره این مرکز اظهار داشت: این مرکز تحقیقاتی در زمینی به مساحت 300 متر با اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال در روستای وظیفه‌خوران شهرستان هشترود احداث شده است.

وی افزود: ‌زمین و اعبتار یاد شده از محل مشارکت و حمایت مردم و خیرین منطقه تامین شده است.

نیازی در ادامه خاطرنشان کرد: امکانات موجود در مرکز آموزشی - تحقیقاتی روستای وظیفه خوران به منظور استفاده پژوهشگران علوم پزشکی، فیزیک و شیمی از سطح راهنمایی تا مقطع کارشناسی ارشد پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اهداف راه ‌اندازی این واحد کم نظیر در روستایی محرومی چون "وظیفه‌خوران" عنوان کرد: نباید برای توسعه و ایجاد امکانات آموزشی و تحقیقاتی در نقاط محروم کشور تنها به تلاش‌ های دولتی چشم دوخت بلکه آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی نیازمند مشارکت همه آحاد مردم است.

نیازی از استقبال بی نظیر مردم منطقه در راه اندازی این مرکز خبر داد و عنوان کرد: تاکنون بیش از 400 دانش آموز، ‌طلبه و روحانی به صورت خودجوش در این مرکز فعالیت کرده و در راه اندازی آن مشارکت داشته اند.

مدیر مرکز تحقیقات و آموزشی نجوم و علوم پزشکی آیت ‌الله امجدی و آیت ‌الله انتظاری در روستای وظیفه خوران شهرستان هشترود همچنین یادآور شد: برای نخستین بار در منطقه، رصد خانه ای برای استهلال ماه در این مرکز راه اندازی خواهد شد.

به گفته نیازی، رصدخانه ثامن ‌الحجج به منظور گزارش ماهیانه استهلال ماه به دفتر نمایندگی ولی فقیه در مرکز آموزشی - تحقیقاتی روستای وظیفه خوران تاسیس می شود.

وی ادامه داد: تاکنون از محل کمک‌ های مردمی شش تلسکوپ چهار و 10 اینچی دو چشمی برای رصد آسمان و نیز ایستگاه "واچر" موتوردار که به صورت خودکار ستاره یابی می کند برای استهلال هلال ماه در این مرکز تهیه و مستقر شده است.

مرکز یاد شده به نام آیات عظام امجدی و انتظاری از روحانیون و علمای برجسته منطقه و به منظور قدردانی از زحمات ایشان نام گذاری شده است.

 

به گزارش خبرنگار مهر در هشترود، مرکز تحقیقات و آموزشی نجوم و علوم پزشکی آیت‌الله امجدی و آیت‌ الله انتظاری ظهر امروز در روستای "وظیفه خوران" شهرستان هشترود در آذربایجان شرقی راه اندازی شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 207
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 2


محبوب کن - فیس نما